Kako lahko optimizacija spletnih strani poskrbi za povečanje prodaje?
Spletno nakupovanje je do danes postalo povsem običajna praksa mnogih potrošnikov, saj prinaša številne prednosti tako za kupce kot tudi prodajalce. Je bolj preprosto, priročno, nakup je mogoče opraviti hitreje in kar iz udobja domačega naslanjača. Prodajalec ne potrebuje dodatnih prostorov za prodajo ali skladišča za zaloge, manj je tudi zaposlenih, kar posledično pomeni nižje stroške. V množici konkurence pa se mnogi spletni trgovci sprašujejo, kako doseči povečanje prodaje, vendar se ob tem predvsem na začetku vzpostavitve spletne trgovine soočajo z različnimi težavami:
- Izdelava spletne trgovine brez natančnega poslovnega načrta: ta je ključnega pomena za to, da se določi ciljni kupec, potrebno je natančno in učinkovito predstaviti prodajne produkte, poznati pa je treba tudi konkurenco, saj je to ključ za povečanje prodaje v spletni trgovini
- Veliko obiska spletne trgovine, a malo nakupov: za povečanje prodaje se je potrebno osredotočiti na tiste uporabnike spleta, ki v nekem trenutku potrebujejo točno določen izdelek in jih ustrezno targetirati, saj je ravno potreba tista, ki jih bo vodila h končnemu nakupu.
- Majhna vrednost nakupov: za povečanje povprečne vrednosti nakupa so potrebni zvesti kupci, ki se vračajo v spletno s trgovino. Povečanje prodaje je tako dolgoročno mogoče doseči z izgradnjo dobrega odnosa s kupci, kratkoročno pa za to poskrbijo vrednostne promocije, prikaz sorodnih izdelkov od tistih, ki jih je kupec že dal v košarico ipd.
Spletne trgovine in optimizacija
SEO optimizacija je pomemben dejavnik, ki vpliva na povečanje prodaje v spletni trgovini. Za to je potrebna natančna analiza ključnih besed v povezavi s produkti, ki jih ponuja spletna trgovina, vendar se je potrebno osredotočiti na tiste ključne besede in njihove variante, ki označujejo izdelke, ki jih posamezna spletna trgovina ponuja.
Veliko vlogo igra struktura spletne trgovine in organiziranost podstrani na spletni strani. Tako kupci lažje opazijo, katere strani so glavne in nosijo večjo težo določene teme, pa tudi iskalniki lažje prepoznajo relevantne spletne strani oz. trgovine, ki jih uporabnik išče na spletu. Treba je določiti kategorije, na katere bo razdeljena spletna trgovina, hkrati pa mora biti struktura spletne trgovine zastavljena jasno in preprosto.
Povečanje prodaje je mogoče doseči tudi z optimizacijo opisa izdelkov in slik v spletni trgovini, zato morajo biti opisi kakovostni, saj imajo velik vpliv na končno odločitev potencialnega kupca. Pomembna je dolžina in informativnost opisa, saj je berljivost tista, ki bo kupca zadržala pri posameznem izdelku. Slika v spletni trgovini predstavlja izdelek, saj ga fizično ni mogoče prijeti, zato mora biti kakovostna, a ne prevelika, saj bi sicer upočasnila nalaganje spletne strani. Poimenovanje slik skladno s ključnimi besedami pa govori v prid iskalnikom, saj tako lažje prikažejo točno tisto spletno trgovino, ki ponuja izdelek, ki ga uporabnik v tistem trenutku išče na spletu.
Veliko vlogo pri za povečanje prodaje ima tudi hitrost spletne strani oz. trgovine, da se potencialni kupec čim dlje zadrži na spletni strani in opravi nakup. Njena pomembnost se izkaže tudi na pametnih telefonih in drugih pametnih napravah, ki jih kupci v vedno večji meri uporabljajo za nakup. Ta zahteva nekaj več pozornosti, zato jo je najbolje prepustiti strokovnjakom.
Povečanje prodaje je vsekakor zahteven proces, zato je treba izgraditi dobre temelje spletne trgovine, nenehno posodabljati njeno vsebino in jo prilagajati ciljnim kupcem, z optimizacijo pa je mogoče uspeh še povečati in dolgoročno pridobiti zveste kupce, ki se bodo vračali v spletno trgovino.