Je boljša optimizacija spletnih strani ali Google oglaševanje?
Možnosti za promocijo spletne strani je danes bistveno več, kot jih je bilo včasih, ko so bili na voljo večinoma samo spletni imeniki, kasneje pa se je šele pojavila optimizacija kot storitev. Najprej jasno le – ta ni bila potrebna, saj konkurence ni bilo veliko, danes pa je konkurence toliko, da tisto podjetje, ki ima primerno dejavnost in dovolj kapitala, da izkoristi vse, SEO optimizacija spletnih strani pa vsekakor je med njimi. Kljub temu pa se najbolj pogosto zastavlja vprašanje, ali je boljša SEO optimizacija ali oglaševanje na Googlu. Za odgovor na to vprašanje je treba poznati najprej razliko med njima.
SEO optimizacija je dolgoročen proces in na dolgi rok vsekakor najcenejša rešitev. Vsekakor je to tudi najbolj zapleten postopek, ki zahteva največ znanja, hkrati pa lahko uvrstitev na mestih v Googlu izredno niha. Google namreč pravila ves čas spreminja, saj želi svojim uporabnikom nuditi najboljšo uporabniško izkušnjo, pri tem pa se mora SEO optimizacija ves čas prilagajati tem spremenjenim pravilom. To je velikokrat nemogoče, saj je profil linkov praviloma izredno velik, da se ga spremeni, pa zahteva to izredno veliko časa. Kljub spremembam pa to ne pomeni, da bo optimizacija spletnih strani kar takoj spet prinašala rezultate. Lahko se zgodi namreč, da je treba počakati naslednjo Googlovo posodobitev. Ker pa optimizacija ne vključuje samo zunanjega pridobivanja povezav, pa je pri teh posodobitvah potrebna tudi sprememba na sami strani, torej optimizacija spletnih strani vključuje tako spremembo na spletni strani kot tudi v profilu linkov.
Po drugi strani Google Adwords oglaševanje prinese rezultate takoj, ko je kampanja vzpostavljena, se pa morate zavedati, da tukaj plačujete vsak klik na vaš oglas, torej vsako preusmeritev na vašo stran plačate.
Če tako primerjamo, ali je boljša optimizacija spletnih strani ali Adwords, potem lahko rečemo le to, da Adwords prinese rezultate takoj, je treba zanj plačati vsak klik, vendar pa se lahko odločamo za oglase samo za nekaj dni na mesec, samo v času sezone in ko kampanjo ugasnemo, to na naravne pozicije ne vpliva. Optimizacija spletne strani pa je boljša zato, ker ni dodatnih stroškov na vsak dodaten klik na vašo spletno stran in če ste enkrat na prvi poziciji med organskimi zadetki, lahko dobite ogromno povpraševanja, pa za to ne plačate nič dodatnega. Če pogledamo s strani naročnika, je tako vsekakor najbolje, da začnete z Adwords oglaševanjem, hkrati pa se izvaja optimizacija spletnih strani in ko optimizacija spletnih strani prinese rezultate, lahko Adwords kampanjo zaustavite ali pa nadaljujete z njo. Odločitev je velikokrat odvisna tudi od tega, koliko je konkurence v panogi, v kateri ste.
Če pa si želite še dodatne promocije vaše strani, pa imate na voljo tudi Facebook oglaševanje, Instagram in vsa ostala socialna omrežja. Jasno pa je tudi, da vse naštete opcije vključujejo tudi podkategorije, torej lahko splet popolnoma okupirate, če imate takšne želje. Vsekakor pa velja, na samem začetku čim bolj promovirajte svojo spletno stran, da vas ljudje čim prej lahko spoznajo in čim prej spoznajo vaše prednosti.