Kakšno vlogo pri SEO optimizaciji igra meta opis?
SEO optimizacija spletne strani predstavlja enega odločilnih dejavnikov za uspeh strani in njeno pojavljanje čim višje med prikazanimi zadetki v iskalniku. Pri tem odločilno vlogo poleg ustrezno izbranega SEO naslova, označevanja slik na spletni strani, primerne gostote pojavljanja ključnih besed itd. igra tudi kvaliteten meta opis, ki je poleg URL-ja in naslova sestavni del meta podatkov.
Kaj sploh je meta opis?
Gre za kratko besedilo oz. sestavek, ki se uporabnikom Googla prikaže v iskanih rezultatih, ko v iskalnik vpišejo določeno ključno besedo ali besedno zvezo in je kratek povzetek bistva spletne strani. Izpiše se pod naslovom spletne strani in predstavlja prvi stik uporabnika s spletno stranjo, še preden ta sploh klikne nanjo. Meta opis mora biti unikaten, hkrati pa privlačen in kreativen, saj bo le tako privabil potencialne kupce. Podajati mora relevantne podatke in opisovati to, kakšno vsebino dejansko pričakovati ob obisku spletne strani. Če tega meta opisa ni, se sicer oblikuje avtomatsko, vendar je z vidika SEO optimizacije veliko učinkovitejši vnaprej pripravljen opis, saj bo le tako dejavnost spletne strani predstavljena v najboljši meri.
Kakšno vlogo ima meta opis?
Glavna vloga oz. funkcija meta opisa je ta, da spletnega uporabnika po tem, ko je v iskalniku pregledal zadetke na določeno ključno besedo, prepriča, da klikne in obišče točno določeno spletno stran. Meta opis sicer neposredno ne vpliva na uvrstitev spletne strani med zadetki, vendar pa na nedirekten omogoča izboljšanje pozicije strani. Če spletno stran namreč obišče več ljudi, jo Google prepozna kot zaupanja vredno in jo uvrsti višje med zadetki v iskalniku, s čimer se avtomatsko poveča verjetnost za obisk točno te spletne strani.
Značilnosti kvalitetnega meta opisa
- Dolžina meta opisa sicer ni omejena, vendar ga iskalnik navadno skrajša na 150 do 160 besed, zato naj se v tem okviru strnjeno predstavi dejavnost spletne strani
- Veliko pomembneje je, da je meta opis unikaten za vsako podstran določene spletne strani, zato podvajanje z vidika SEO optimizacije ni priporočljivo.
- Nasploh mora biti privlačen za uporabnike, kar se lahko doseže na različne načine: z uporabo močnih besed, ki v uporabniku vzbudijo radovednost, hkrati pa vplivajo na njegova čustev (npr. hitro, brezplačno, takoj, enostavno, najboljše itd.) ali tako, da poziva k dejanju (npr. preizkusite, preberite več, prijavite se itd.).
- Dober meta opis lahko vključuje tudi posebne ponudbe, ki jih ponuja spletna stran (npr. brezplačna dostava ali montaža), vendar morajo biti te resnične, sicer uporabnik izgubi zaupanje v spletno stran.
- Še posebej učinkoviti so meta opisi, ki ciljajo na uporabnikova čustva ali v njem vzbujajo empatijo, saj ga tako nezavedno privabijo k obisku spletne strani. V njem vzbudijo vedenje, da je razumljen in da lahko obisk spletne strani na prenesen način reši njegove težave oz. mu pomaga na poti do cilja.
Vloga meta opisa pri SEO optimizaciji torej nikakor ni zanemarljiva, saj lahko dober meta opis občutno poveča obisk spletne strani. Pri tem je potrebno nenehno spremljanje konkurence in seveda tudi določena mera eksperimentiranja pri opisih, velja pa, da bodo zabavni, kreativni in duhoviti meta opisi zagotovo privabili potencialne kupce in izboljšali obiskanost spletne strani.