Nakupni proces se ponavadi začne na spletu. Najprej z informiranjem o artiklih oz. storitvah, kasneje s primerjanjem, nazadnje pa se zaključi z nakupom. Kadarkoli nekdo v iskalnik (Google, Bing, Yahoo, Najdi.si ipd.) vpiše ključne besede, ki so povezane z našimi artikli oz. storitvami, si želimo, da se naša spletna stran uvrsti čim višje med zadetki iskanja. Višja pozicija spletne strani pomeni več klikov (torej višji CTR), s tem več obiska in tudi večjo prodajo. Ker so visoke pozicije tako zelo pomembne, je dobro vedeti, kako jih dosežemo.
78 % uporabnikov spleta pred nakupom izdelek ali storitev podrobno razišče.
Za dobro pozicijo mora spletno mesto izpolnjevati »pričakovanja« spletnega iskalnika. Kar moramo torej narediti je, da prilagodimo spletno mesto, da bo zanimivo ne samo za obiskovalca, temveč tudi za spletni iskalnik. Postopku, s katerim spletno mesto tako prilagodimo, pravimo optimizacija spletnih strani.
75 % vseh klikov se zgodi na 5 najvišje uvrščenih spletnih strani med rezultati iskanja. Od tega jih je 35 % do 45 % na prve 3 zadetke.
Ste lastnik spletnega mesta in bi za vaše izdelke/storitve potrebovali optimizacijo spletnih strani? V podjetju Dominatus vam poleg optimizacije ponujamo še vrsto drugih storitev.
M: 041 225 685
E: info@dominatus.si
Optimizacija spletnih strani je področje, ki ga je potrebno neprestano spremljati in slediti novostim, več lahko preberete na našem blogu. Postopek optimizacije poteka po korakih, ki so opisani v nadaljevanju. Veliko stvari lahko naredimo že sami, zato se splača poznati te korake.
70-80 % uporabnikov spleta klika le na organske rezultate, ki jih prinese optimizacija spletnih strani.
1. Analiza spletnega mesta
Analiza spletnega mesta je v optimizaciji prvi korak. Naredimo jo po prejetem povpraševanju in pred prvim sestankom s stranko. V sklopu analize temeljito pregledamo spletno mesto, ocenimo njegovo stanje in določimo stvari, ki jih je potrebno urediti. Pregledamo tudi konkurenco in z različnimi orodji zberemo čim več ključnih besed, ki imajo veliko iskanj in utegnejo biti za stranko pomembne. Nekatere stvari lahko razberemo že iz samega spletnega mesta, na primer: starost, kdo ga je izdelal in s katero platformo itd.
Po opravljeni analizi spletnega mesta za stranko pripravimo dokument – poročilo, kjer lahko vidi stanje spletne strani, nujne spremembe, predloge itd. Tako pripravljen dokument je za nas osnova oz. načrt, po katerem poteka optimizacija spletnih strani.
Po opravljeni analizi se izvede sestanek s stranko, kjer rezultate predstavimo in izvemo še ostale stvari: Ali se je optimizacija spletne strani že kdaj delala? Kdo jo je delal? Kaj stranka pričakuje od optimizacije spletne strani?
2. Izbira ključnih besed
Po opravljeni analizi si stranka sestavi nabor ključnih besed, na katerih bo temeljila vsa nadaljnja optimizacija spletne strani. Plačljive ključne besede imajo različno ceno, ki je odvisna od števila iskanj (več iskanj = več obiskovalcev). Poleg plačljivih pa si lahko stranka izbere še dodatne ti. pavšalne besede, ki se jih optimizira za določen pavšalni znesek. Cene in način obračunavanja se lahko med agencijami tudi razlikujejo. Na tem mestu bi omenili tudi »budget« stranke, saj ta nenazadnje določa, za koliko in katere besede se bo delala optimizacija spletnih strani.
3. On-site optimizacija
Optimizacija spletnih strani se vedno začne pri »on-site« delu. To pomeni, da je treba prilagoditi tehnični in vsebinski del spletne strani. Med izvedbo on-site optimizacije spletnih strani delamo spremembe neposredno na spletnih mestih.
Tehnična optimizacija spletnih strani
V sklopu tehnične optimizacije spletnih strani uredimo osnovne elemente spletnih straneh, kot so :
- Naslovi, meta opisi, H1 tagi in drugi meta podatki: Naslov in meta opis sta prikazana v spletnem iskalniku in odločata o tem, ali bo uporabnik pogledal našo spletno stran ali bo »scrollal« naprej.
- Slikovne datoteke: Te morajo biti ustrezno optimizirane (tudi kompresirane) in opisno poimenovane. Nepotrebno velike slike upočasnjujejo nalaganje spletne strani, opisna imena pa imajo pozitiven učinek za optimizacijo spletne strani (povsem nekaj drugega je, če sliko poimenujemo 13-01-2020.jpg ali pa ji damo ime postopek-optimizacije.jpg)
- Optimizacija skript in slogovnih datotek: Tudi velike css in js datoteke upočasnjujejo nalaganje spletne strani in s tem znižujejo uporabniško izkušnjo, zato je pomembno, da jih ustrezno optimiziramo.
- Preusmeritve za 404 strani: To so URL-ji , ki so nekdaj obstajali, potem pa so se zaradi nekega vzroka, (na primer umik storitve iz ponudbe ali artikla iz prodaje) izbrisali. Če za take podstrani obstajajo linki, nam to pomaga pri optimizaciji spletne strani. Seveda pa moramo poskrbeti, da obiskovalci ostanejo na spletnem mestu, kar dosežemo z redirektom na URL, ki še vedno obstaja.
– Uporabniška izkušnja: Slaba uporabniška izkušnja povečuje ti. »Bounce Rate« – zapustno stopnjo (delež obiskovalcev, ki so po ogledu ene same podstrani spletno mesto zapustili). To pa neposredno vpliva na optimizacijo spletne strani.
– Namestitev SiteMap-a, Analyticsa, Google Search Console: S pomočjo SiteMap-a – zemljevida bo iskalnik razumel strukturo spletnega mesta. Orodja Google Analytics in Google Search Console pa sta za optimizacijo spletne strani skoraj nujna.
Kako pomemben je naslov: Ljudje posameznemu naslovu posvetimo največ 1 sekundo, potem se pozornost preusmeri drugam. V tej sekundi moramo obiskovalca prepričati, da bo kliknil na našo povezavo!
Vsebinska optimizacija spletnih strani
Vsebinska optimizacija spletnih strani vključuje prilagajanje vsebine. Le-ta mora biti sestavljena kvalitetno, da obiskovalce na spletni strani obdržimo čim dlje. Če se bodo uporabniki na spletni strani zadržali dlje časa, bo to Google razumel kot nekaj pozitivnega, kar bo imelo pozitiven učinek za optimizacijo. Ravno nasproten učinek pa prinaša nekvalitetna vsebina, saj se bodo na spletnem mestu obiskovalci zadržali le kratek čas, zapustna stopnja pa bo zelo velika. Ključ do uspeha je zanimiva in ažurna vsebina!
Poleg kvalitete vsebine pa je pomembna tudi vključitev primerne ključne besede in njena gostota (keyword density). Tukaj nam prav pridejo podatki iz analize ključnih besed, saj tako vidimo, katere ključne besede uporabniki iščejo. Preveč splošne besede bodo na spletno stran privabile obiskovalce, ki sicer iščejo nekaj povsem tretjega – taki bodo spletno mesto hitro zapustili. Strokovni termini pa povprečnemu uporabniku niso znani, zato bi z njimi zgrešili potencialne obiskovalce. Uporabljamo torej specifične ključne besede, ki jih vsi dobro razumemo in imajo veliko ali vsaj nekaj iskanj.
4. Off-site optimizacija
Ko je »on-site« del urejen, se lahko začne izvajati »off-site« optimizacija spletnih strani. Ta temelji na pridobivanju kvalietnih povezav. Kvalitetna povezava je tista, ki pelje iz zaupanja vredne spletne strani s kvalitetno vsebino, močnimi povezavami, vsebinsko pa je povezana z izdelki ali storitvami, ki jih nudimo na lastni spletni strani. Ena kvalitetna povezava ima lahko večji vpliv kot več manj kvalitetnih povezav.
Seveda pa poleg kvalitete povezave šteje tudi njihovo število. Prav tako pa je pomemben tudi način oz. postopek pridobivanja povezav. Dobiti vse povezave naenkrat je nenaravno in tudi Googlu se bo to zdelo sumljivo. Napačen pristop nam lahko nakoplje velike težave – namesto visokih pozicij nas lahko Google kaznuje s padcem pozicij ali celo izključitvijo iz indeksa.
Optimizacija spletnih strani v povprečju obsega 25 % on-site in 75 % off-site (če gre za novo in manjšo spletno mesto).
Lahko se celo zgodi, da se s slabimi povezavami nekdo trudi znižati pozicije naše spletne strani. Tudi, če bi dobili kazen, lahko to v večini primerov popravimo. Najprej pa moramo ugotoviti vzrok kazni – prej omenjeno orodje Google Search Console nam nudi prav to. V naslednjem koraku se moramo znebiti slabih povezav, ki nam kvarijo ugled. Pripravimo lahko seznam dohodnih povezav, ki se jim želimo odreči. Z orodjem Disavow Googlu sporočimo, da takih povezav ne upošteva.
Za razliko od on-site optimizacije, ki se izvede samo na začetku (kasneje pa le občasno pregleda), se off-site optimizacija izvaja dolgoročno. Če bi jo prenehali izvajati, bi višje pozicije zasedla naša konkurenca, ki bi še naprej pridobivala kvalitetne povezave.
Off-site optimizacijo si lahko predstavljamo podobno kot prejemanje všečkov na Facebooku. Večji odziv (več všečkov ali komentarjev) pomeni, da se bo objava prej pokazala. Da pa všečke sploh začnemo prejemati, mora biti naša objava nekomu všeč. Enako velja tudi za optimizacijo spletnih strani!
5. Vsebinski marketing in copywriting
Vsebinski marketing vključuje ustvarjanje in deljenje kakršnekoli marketinške vsebine z namenom, da si jo ogleda čim več ljudi. Vsebina so lahko članki za bloge, video posnetki, e-novice ali e-knjige, infografike, spletni seminarji (webinarji) itd. Cilj vsebinskega marketinga je promoviranje spletne strani in hkrati pridobivanje zvestih strank. Da to dosežemo, mora biti vsebina informativna, zanimiva, pa tudi prilagojena fazam nakupnega procesa. Po objavi vsebine pa ne smemo pozabiti na meritve in analizo: Kakšen je bil doseg objave? Katere ključne besede so pripeljale največ obiskovalcev? Kakšna vrsta vsebine je bila največkrat deljena? Itd. S pomočjo zbranih podatkov bolje spoznamo svoje sledilce in jim lahko prilagajamo vsebino.
Najbolj pogosta oblika vsebinskega marketinga je pisanje člankov (copywriting). Članke lahko objavimo na blogu spletne strani ali spletnem mediju. Tako kot optimizacija spletnih strani je pri člankih pomembna optimizacija vsebine za določeno ključno besedo, s katero se želimo uvrščati v iskalnikih.
81 % podjetij meni, da je blog pomemben del njihove prisotnosti na spletu.
6. Sodelovanje med stranko in SEO agencijo
Optimizacija spletnih strani zahteva sodelovanje med stranko in agencijo, ki spletno stran optimizira. Nekaj primerov:
On-site optimizacija spletnih strani:
V večini primerov on-site spremembe opravi kar agencija sama, razen v primeru, ko:
- spletna stran temelji na »custom CMS-ju«,
- spletna stran uporablja tehnologijo, za katero SEO agencija ni specializirana,
- stranka ne želi ali ne more zagotoviti vseh potrebnih dostopnih podatkov.
V navedenih primerih agencija za stranko oz. njenega programerja pripravi ustrezna navodila. Šele ko so predpisane spremembe opravljene, se optimizacija spletnih strani lahko nadaljuje.
Priprava opisov za izdelke oz. storitve:
Stranka najbolje pozna svoje izdelke in storitve, zato bodo opisi le-teh najbolj primerni, če jih pripravi ali vsaj zagotovi informacije stranka sama.
Umikanje izdelka/storitve iz ponudbe in druge spremembe:
Če pride do sprememb v povezavi z izdelki oz. storitvami, za katere se izvaja optimizacija spletnih strani, mora stranka to sporočiti agenciji. S spreminjanjem vsebine se lahko poruši gostota ključne besede, kar vpliva na optimizacijo.
Tudi če se izdelek oz. storitev umakne iz ponudbe, mora stranka to sporočiti, saj je treba poskrbeti za izdelavo preusmeritev.
Ste lastnik spletnega mesta in bi za vaše izdelke/storitve potrebovali optimizacijo spletnih strani? V podjetju Dominatus vam poleg optimizacije ponujamo še vrsto drugih storitev.
M: 041 225 685
E: info@dominatus.si