8 nasvetov za registracijo domene
Domena je eden izmed sestavnih delov spletne strani, ki ga je zelo težko zamenjati. Morda vam bo kdo dejal, da prestaviti spletno stran na drugo domeno ni noben problem, toda to velja le za tehnični vidik. Sama prestavitev običajno res ni tehnično zahtevna, toda s prenosom je potrebno ponovno zgraditi blagovno znamko, prav tako pa se lahko zelo hitro pojavijo težave z uvrščanjem strani v spletnih iskalnikih. Ker je optimizacija spletnih strani tesno povezana tudi s povratnimi povezavami, je nujno poskrbeti za ustrezne preusmeritve, ki obiskovalce s stare domene preusmerjajo na novo. Le na ta način se lahko zadrži obstoječe pozicije v Googlu, pa še v tem primeru ni nujno, da se bodo uvrstitve ključnih besed zadržale na tako visokih mestih, kot so jih dosegale prej.
Skratka, registracija domene je zelo pomembno opravilo, pri katerem si nikakor ne smete privoščiti napake. Domena predstavlja prvi stik z obiskovalcem, pogosto še preden ta stran sploh obišče.
Z uporabo odlične domene je na spletu mnogo lažje doseči zastavljene cilje, po drugi strani pa se z »napačno« domeno lahko še tako trudimo, pa se ne bomo povsem približali obiskovalcem. V nadaljevanju si preberite 8 nasvetov, s pomočjo katerih si boste zagotovili kar najboljšo domeno!
1. Izbira pravega registrarja. Ste mislili, da je vseeno, pri katerem registrarju registrirate domeno? Da na izbiro registrarja vpliva le cena domene? Čeprav je cena pomemben kriterij, pa je vsekakor potrebno pogledati nekoliko širše. Prepričajte se, da boste:
- domeni lahko sami nastavili poljubne DNS zapise,
- lahko uredili kontaktne podatke nosilca domene,
- prejeli brezplačen e-naslov za posredovanje pošte na vaš e-poštni predal,
- za podaljšanje domene obveščeni dovolj zgodaj,
- pri plačilu lahko uporabili plačilno metodo, ki vam najbolj ustreza,
- imeli možnost uporabe brezplačnega DNS gostovanja,
- domeno lahko prenesli k drugemu registrarju, če bo to slučajno potrebno.
Priporočamo vam, da registracijo domene opravite pri slovenskem registrarju Prasicek.si, kjer boste poleg izjemno ugodnih cen deležni tudi vsega naštetega. Poleg tega se boste lahko kadarkoli, tudi ob vikendih in praznikih, obrnili na njihovo prijazno ekipo za podporo naročnikom, ki je znana po hitrih in začetniku razumljivih odgovorih.
2. Izbira dobrega imena domene. Na spletu smo pogosto priča povsem neposrečeni izbiri domenskega imena, ob kateri pomislimo, zakaj bi nekdo sploh želel registrirati takšno ime. A ko se boste z registracijo domene prvič srečali sami, boste videli, da izbira imena le ni tako enostavna. Paziti je potrebno na kar nekaj zadev, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju.
- Domena naj bo enostavno zapomnljiva. Registrirajte domeno, ki si jo bodo vaši obiskovalci hitro in preprosto zapomnili. Upoštevajte načelo KISS, ki izhaja iz angleškega zapisa »Keep it Simple and Stupid«.
- Ime domene naj bo kratko. Poskusite izbrati domeno, ki vsebuje le eno besedo, vsekakor pa naj domena ne bo daljša od dveh besed. Najbolje bo, da vsebuje nič več kot 12 znakov, saj si jo bo na ta način mnogo lažje zapomniti.
- Domena naj gre dobro v uho. Pred registracijo domene se prepričajte, da se domeno lahko enostavno izgovori in tudi enostavno zapiše. Predstavljajte si, da morate njeno ime izgovoriti v etru. Mislite, da bi poslušalci takoj vedeli, kateri naslov morajo vpisati v brskalnik?
- Brez številk, vezajev in šumnikov. Razen v primeru, da je številka del imena vašega podjetja, se številk v imenu domene izogibajte. Prav tako ne uporabljajte vezajev in šumnikov. Na slednje uporabniki spleta niso vajeni, zaradi njih se lahko pojavijo tudi težave z e-pošto.
- Možnost grajenja blagovne znamke. Če je včasih veljalo, da se je izplačalo registrirati domeno z generičnim imenom (npr. prenosniki.net), pa je danes drugače. Mnogo bolje je izbrati domeno, ki omogoča grajenje blagovne znamke. Za namene poslovanja je torej najbolje registrirati domeno z enakim imenom, kot ga ima podjetje, za posameznike, na primer za njihove bloge, pa je smiselna registracija domene z osebnim imenom in priimkom.
3. Izbira ustrezne domenske končnice. Končnica domene je pomembna tako zaradi spletnih obiskovalcev kot tudi iskalnikov. Pri obiskovalcih vzbuja (ne)zaupanje, iskalnikom pa sporoča, kateri ciljni publiki, gledano geografsko, je spletna stran namenjena. Najbolj priljubljena in vsem zelo dobro poznana je končnica .com. Če boste ugotovili, da je prosta, jo vsekakor registrirajte, pa čeprav boste svojo stran morda raje postavili na domeni .si.
Z registracijo nacionalne domene boste takoj pridobili lojalnost domačinov. V kolikor boste želeli prodreti na italijanski trg, torej registrirajte domeno .it, za prodor v Nemčijo pa bo pravo izbiro predstavljala domena .de. In če želite osvojiti ameriški ali globalni trg, si priskrbite domeno .com, ki je nekoliko boljša izbira kot .net. Domena .org najverjetneje ne bo prišla v poštev, saj je namenjena neprofitnim organizacijam.
Naj na tem mestu omenimo še tematske domene, ki od konca leta 2014 sicer še niso postale zelo popularne, vendar njihova priljubljenost raste iz meseca v mesec. Če želite s svojo spletno stranjo biti nekaj posebnega, lahko registrirate tudi eno izmed njih. Med tematske domene uvrščamo .ninja, .life, .agency, .diet, .recipes, .pro, .blog, .news in številne druge.
4. Možnost uporabe imena na socialnih omrežjih.
Preden registrirate domeno, preverite možnost kreiranja profila z istim imenom na socialnih omrežjih, na primer na Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, Pinterest in Youtube. Če boste povsod uporabljali isto ime, med vašimi obiskovalci ne bo nikakršnih nejasnosti, zaradi česar si boste lahko hitreje zagotovili prepoznavnost.
Pazite tudi, da ime vaše domene ne bo vključevalo imena registrirane blagovne znamke. Lastnik blagovne znamke namreč lahko sproži domenski spor, pri katerem boste imeli le malo možnosti. V tem primeru boste domeno morali odstopiti, morda vas doleti celo kazen.
Za preverjanje registriranih blagovnih znamk in dostopnosti imen na socialnih omrežjih si lahko pomagate z orodjem KnowEm.com.
5. Izbira nekaznovane domene.
Zelo pogosto se dogaja, da nekdo registrira domeno, ki je v preteklosti že pripadala enemu ali celo več lastnikom. Zaradi tega so do spletnega naslova usmerjene številne stare povezave z drugih spletnih mest, ki imajo na dotično spletno stran lahko negativen vpliv. Pred registracijo domene se je tako nujno treba pozanimati, kašne spletne strani so bile prej postavljene na domeni. Na spletu poiščite orodje Wayback Machine in preverite zgodovino domene, ki jo želite registrirati.
Kot veste, je optimizacija spletnih strani zelo pomembna, saj omogoča doseganje visokih uvrstitev v spletnih iskalnikih, visoke uvrstitve pa pomenijo večjo obiskanost spletišča. Z množico slabih povezav do spletnega mesta bo optimizacija precej težja, saj je domena lahko s strani Googla kaznovana – kljub temu, da že več let ni pripadala nikomur. Raje poiščite »svežo« domeno in se izognite morebitnim težavam!
6. Osredotočenost v prihodnost.
Z izbiro imena domene se nikar ne omejujte, saj boste v prihodnosti morda razširili svojo dejavnost. Ostanimo kar pri prej omenjenem primeru – če bi denimo uporabljali domeno prenosniki.net, po nekaj letih pa bi pričeli še s prodajo tabličnih računalnikov, to vsekakor ne bi delovalo najbolje.
Na podobno težavo večkrat naletijo tudi blogerji, ki v domensko ime vključijo svoj hobi, čez nekaj let pa hobi opustijo oziroma želijo začeti pisati še o čem drugem. Enako se dogaja tudi velikim podjetjem. Lep primer je MOZ, pri katerem so včasih obravnavali zgolj optimizacijo spletnih stran, kasneje pa so se usmerili mnogo širše – v spletni marketing. Njihova spletna stran je bila tako najprej dostopna na seomoz.com, zdaj pa se že nekaj let nahaja na domeni, ki ne omejuje: moz.com.
7. Registracija vseh popularnih domenskih končnic.
Zakaj bi registrirali več vrhnjih domen, če pa želite postaviti le eno spletno stran? Vprašanje je povsem na mestu, a če pomislite, da bi na istoimenskih domenah (v kombinaciji z drugimi domenskimi končnicami) lahko spletne strani postavila vaša konkurenca, bi vas to zagotovo motilo. In ker se to dejansko dogaja, je pomembno, da registrirate vse najbolj popularne domene. Poleg nacionalne domene sem sodijo še .com, .net in .eu.
Registracija več domenskih končnic je smotrna tudi zato, ker z »neaktivnih« domen lahko obiskovalce preusmerite na domeno, na kateri se nahaja vaša spletna stran. Če se bo nekdo zmotil in namesto .si v spletni brskalnik vpisal končnico .com, bo zaradi preusmeritve vseeno končal na naslovu z domensko končnico .si.
8. Hitra registracija domene.
Ste našli odlično domeno, ki upošteva vse do zdaj naštete nasvete? Je domena na voljo za registracijo? V tem primeru reagirajte hitro, saj obstaja verjetnost, da prav ta trenutek nekdo razmišlja o registraciji »vaše« domene. Morda se sliši povsem neverjetno, a verjemite nam, da ne bi bili prvi, če bi se vam pripetila omenjena nevšečnost. Svetujemo vam, da registracijo domene zaključite z metodo plačila, ki omogoča takojšnjo transakcijo. Tako vas zagotovo ne bo mogel nihče prehiteti.