E-mail marketing: triki za pisanje učinkovitih oglasnih sporočil za majhna podjetja
Neželena elektronska pošta (ljubkovalno tudi “spam”) je najbolj osovražena vrsta oglasnih sporočil, ki s svojimi generičnimi obljubami in posladkanimi frazami zavajajo potrošnika in počasi, a vztrajno, smetijo njegov e-nabiralnik. Tako bi verjetno e-mail marketing opisalo 90 % vseh ljudi, če bi jih vprašali, na kaj pomislijo ob omembi te besedne zveze, zato ne čudi dejstvo, da se številna podjetja izogibajo uporabi promocijskih aktivnosti preko e-naslova in zmotno mislijo, da se pošiljanje elektronskih sporočil enostavno ne izplača več. Poročila o uspešnosti in splošni trendi oglaševanja namreč dokazujejo, da so e-mail promocijska besedila za kar 40 % uspešnejša pri pridobivanju novih strank kot družbena omrežja. Poleg tega se vsak vložen evro v e-mail promocijske aktivnosti vrača s 43 € prodaje, kar pa ni zanemarljiv znesek, se strinjate? Če vas še vedno nismo prepričali o učinkovitosti in uporabnosti e-mail oglaševanja, berite naprej.
E-mail marketing uporabljajo tako majhna podjetja kot tudi velike globalne multinacionalke, ki so svoj ton in taktne pristope z leti izkušenj izpilile do te stopnje, da danes dosegajo odlične prodajne rezultate z relativno nizkimi stroški. Vas zanima kako? V nadaljevanju si bomo ogledali, katere so glavne smernice in skrivnosti dobrega e-mail marketinga, ki vam lahko pomagajo do doseganja boljših rezultatov.
1. Najpomembnejša je zadeva, ki naj bo jasna, relevantna in personalizirana!
Vzbudite zanimanje bralca in zadevo opremite z zanimivimi informacijami, ki ga bodo pritegnile, da bo na vaše sporočilo kliknil. Vendar pozor! Zadeva, ki vsebuje zavajajoče informacije, vulgarne izraze in preveč ločil, naredi več škode kot koristi, saj deluje ceneno in posledično zmanjšuje možnost klika. Še nekaj trikov, ki si jih velja zapomniti:
- Uporabite usmerjene glagole, ki označujejo akcijo, premik in bralca opominjajo na pomembnost izvedbe dejanja. “Pelji svojo drago na romantično večerjo v Goriška Brda” je vsekakor boljša izbira kot “Romantična večerja v Goriških Brdih za dve osebi”, saj bralca podzavestno priganja, naj pohiti z rezervacijo.
- Če je le mogoče, zadevo personalizirajte. Tukaj ne govorimo zgolj o uporabi imena naslovnika, ampak o celostni segmentaciji prejemnikov. Zato vam svetujemo, da že v sami strategiji e-mail marketinga svoje bralce segmentirate glede na njihove potrebe in specifikacije, saj boste tako lažje nagovorili njihove specifične potrebe. Tako podjetje, ki se ukvarja s prehrambnim svetovanjem, targetira različne skupine potencialnih uporabnikov: športnike, mame, ljudi z bolezenskimi stanji … Če bi to podjetje vsem skupinam poslalo enako e-sporočilo, v katerem bi opisovalo svojo super keto dieto, primerno predvsem za športno aktivne posameznike, bi s tem nagovorilo le drobec svojih strank, saj ostalim to sporočilo ne bi predstavljalo nobene dodane vrednosti.
- Naj bo glavna tematika vašega sporočila jasno vidna že v zadevi. Večina oglaševalcev usodno napako stori s tem, ko na prvo mesto postavlja zadevo, ki “gre v uho”, je spevna in bistroumna. Napaka. Vaši bralci nimajo časa za razvozlavanje šifriranih stavčnih zloženk, polnih metafor, pogovornih izrazov in humornih vložkov. Po navadi si več eksperimentiranja privoščijo le bolj vešči tekstopisci, ki so jih izkušnje naučile, kako daleč lahko gredo pri pisanju nenavadnih zadev, vam pa tega ne priporočamo.
2. Kako napisati in opremiti glavno besedilo vašega promocijskega e-sporočila?
Za pisanje e-mail besedila vam bo vsak strokovnjak podal drugačno mnenje o tem, kaj zares deluje. V osnovi veljajo naslednja pravila:
- Pred začetkom pisanja se vprašajte, kateri je glavni cilj pošiljanja elektronske pošte in ga v glavi med pisanjem večkrat ponovite. Želite pridobiti nove sledilce na vaši Facebook strani, jih opozoriti o pričetku znižanja ali povabiti na slavnostno odprtje nove trgovine? Vsak cilj zahteva drugačen ton in število informacij, zato dobro premislite o svojih ciljih.
- Označite si, katere so glavne sestavine oz. informacije vašega promocijskega besedila, ki jih morate vključiti v jedro.
- Entuziastičen nagovor bo vašega bralca ogrel in pripravil na sprejemanje informacij, ki sledijo, zato le pogumno! Pri zasnovi nagovorov ste lahko drznejši, vseeno pa se izogibajte čudnim vzdevkom, kot je “hej, zdrava riba” in upoštevajte stopnjo formalnosti, ki jo želite ohranjati z bralci. Za prodajo zavarovanja in ostalih “resnih” storitev je vsekakor boljše, da uporabite uradnejši nagovor, da ne bo izgledalo, kot da zavarovalne police prodajate na tržnici.
- Pišite v prvi osebi in se tako približajte bralcu z uporabo besednih zvez “vaša najboljša izbira zavarovanja”.
- V ospredje zapisa postavljajte prednosti, ki jih vaš izdelek/storitev prinaša, in se izogibajte suhoparnemu naštevanju lastnosti in pretiranemu hvaljenju. Smešno kot se sliši, v splošnem velja, da večina vaših potencialnih strank ne ve, zakaj vaš izdelek sploh potrebuje, zato je vaša naloga, da jim to razkrijete.
- Če prodajate tehnične izdelke, ki jih vaše stranke ne poznajo dovolj dobro, v elektronskih sporočilih uporabite enostavno in jasno izrazoslovje, ki ga bodo bralci razumeli. Čeprav mislite, da boste s strokovnimi izrazi zveneli bolj kompetentno, podatki kažejo, da so taka besedila do 30 % manj uspešna od enostavnejših, zato poenostavite in bralca ne utrujajte z izrazi, ki jih tudi sami komaj razumete. Enako velja za uporabo strokovnih okrajšav – manj je več. Zanimiv trik, ki ga lahko uporabite pri pisanju je ta, da v svojih besedil uporabljate besedišče, ki bi ga razumel tudi otrok v osmem razredu osnovne šole.
3. Ne pozabite na dodatno opremo 🙂
- V besedilo vključite tudi privlačne CTA-je (pozive k akciji), ki naj se v besedilu pojavijo vsaj enkrat, najboljše na koncu. Kaj to sploh je in kako izbrati dober poziv k akciji, si lahko preberete na naslednji povezavi: https://spletnipartner.si/cta/.
- Vključite sliko ali video, vendar pazite pri velikost! Prevelike slikovne priloge lahko povzročijo, da se bo elektronsko sporočilo nalagalo počasneje, zato uporabite največ dve manjši sliki. Na tem mestu velja omeniti, da naj bi bila e-sporočila, ki ne vsebujejo slik, ampak samo tekst, bolj učinkovita.
- Za še bolj sproščen ton komunikacije na koncu besedila uporabite pripise (P.S.), kjer bralca spomnite na ostale pomembne aktivnosti, ki jih lahko stori, kot je naročilo na e-novice, pregled ponudbe zadnjih kosov …
4. 4 psihološki triki, ki jih lahko uporabite pri zasnovi e-mail oglasnih sporočil
Za konec smo za vas pripravili nekaj uporabnih psiholoških zakonitosti, ki jih velja upoštevati tudi pri pisanju besedil za splet:
- Robert Cialdini je leta 1984 v svoji knjigi prvič uporabil izraz “social proof”, ki pojmuje posameznikovo konformistično mišljenje, da v dani socialni situaciji okolica poseduje več informacij in znanja kot on sam. Zaradi občutka manjvrednosti se kupec odmika od svoje individualne svobode ter mišljenja in nehote postaja del množice. To zakonitost lahko na primer uporabite tako, da svoj izdelek opisujete z besednimi zvezami, kot so: “90 % vseh uporabnikov je bilo z izdelkom izredno zadovoljnih” in “postanite del globalne skupnosti” …
- Dodajte čustveno komponento svojim e-mail sporočilom s prefinjenimi barvnimi paletami. Več o tej tematiki si lahko preberete na naslednji povezavi: https://www.gorec.si/3-psiholoski-triki-ki-se-jih-posluzujejo-najboljsi-spletni-oblikovalci/.
- Nekateri strokovnjaki verjamejo, da slike obrazov v e-mail sporočilu pozitivno vplivajo na odzivnost bralcev na pozive k akciji (CTA-je).
- Uporabite besedne zveze, ki označujejo omejenost, kot so “samo danes bodo naši izdelki na voljo po znižani ceni” in “do petka 40 % ceneje!” …