H1 oznaka v WordPressu

Če vam je optimizacija spletnih strani poznana, potem zagotovo veste, da so pravilno strukturirane “headings” oznake pomembne za dobro “on-site” optimizacijo. Gre za oznake od H1 do H6, ki označujejo in ločujejo segmente vaše spletne strani. Glede na njihovo številčno oznako se razlikujejo od najpomembnejše (H1 oznaka) do najmanj pomembne (H6 oznaka). Pomembno je, da H1 in preostale H oznake uporabljajo v pravilni hierarhiji, kar praktično pomeni, da si morajo H oznake slediti v pravilnem vrstnem redu, kot to lahko vidite na spodnji sliki.

H oznake

Če boste v HTML strukturi vaše spletne strani izpuščali posamezne H oznake, bi se pravilna struktura porušila in zelo verjetno bi to precej hitro negativno vplivalo na vašo on-site optimizacijo. Kot rečeno, je med njimi najbolj pomembna prav H1 oznaka. Pomembno je, da ima vsaka vaša stran oziroma podstran natanko eno H1 oznako, zaželeno pa je tudi, da se le-ta pojavi čim prej na strani (torej nekje v glavi, na vrhu).

Danes večina modernih spletnih strani bazira na urejevalniku vsebin WordPress. Gre za najbolj razširjen svetovni urejevalnik vsebin, ki ga koristi na milijone uporabnikov po vsem svetu. Ker pa je struktura WordPress strani posebna, je – sicer je to odvisno od izbrane predloge (template-a), a še vedno to velja za 90 % predlog – H1 oznaka enotna za vsako podstran in prispevek na WordPress-u. V našem podjetju smo pred časom v zvezi s tem razvili prav posebno rešitev (GOREC SEO Plugin), ki nam omogoča da za vsako podstran oziroma objavljeni prispevek lahko H1 oznako določamo sami. En primer take uporabe lahko vidite na spodnji sliki:

H1 oznaka

 

Splošne prednosti uporabe headings oznak:

Headings oznake se uporablja, da se ločeno označi posamezne segmente vaše spletne strani. Pravilna uporaba headings oznak ima pozitivne učinke na vašo on-site optimizacijo spletnih strani.

H1 oznaka ima precejšen pomen tudi za SEO:

  • Relevantnost: Pajki spletnih iskalnikov (Google, Bing, Yahoo, …) preverjajo in primerjajo relevantnost uporabljene H1 oznake v primerjavi s preostalim besedilom na spletni strani.
  • Gostota in doslednost uporabe ključnih besed: Pajki spletnih iskalnikov preverjajo tudi gostoto uporabljene ključne besede v H1 oznaki v primerjavi s preostalim besedilom na spletni strani.
  • H1 oznaka je zelo pomembna: H1 oznaka je najbolj pomembna H oznaka in mora biti prisotna na prav vsaki izmed spletnih strani na vaši domeni. Najbolje je, če za H1 oznako uporabite glavno ključno besedo posamezne podstrani. Ne smete pa se H1 oznaka uporabiti več kot enkrat na vsaki izmed podstrani, sicer to lahko negativno vpliva na on-site optimizacijo spletnih strani.
  • Izboljšana uporabniška izkušnja: Uporaba headings oznak lahko vsakemu obiskovalcu hitro pojasni namen posamezne spletne strani in na ta način izboljša posameznikovo uporabniško izkušnjo. Ker spletni iskalniki (zlasti Google) poudarjajo pomen dobre uporabniške izkušnje, lahko torej tudi H1 oznaka (skupaj s preostalimi headings oznakami) postane pomembna SEO komponenta.

Stvari, ki jih v zvezi s headings oznakami raje NE počnite:

  • V vaše headings oznake ne vsiljujte ključnih besed po nepotrebnem
  • H1 oznaka na posamezni podstrani naj bo SAMO ENA. V kolikor boste na posamezno stran vključili več H1 oznak, bo to znak alarma za Google, saj bodo njegovi pajki spoznali namero, da želite “na silo” posamezno podstran dodatno optimizirati za več ključnih besed. V kolikor imate tako obsežno vsebino, je veliko bolje, če načrtovano podstran razdelite na dve posamezni podstrani in na vsaki uporabite po eno H1 oznako.
  • H1 oznaka ne sme biti skrita – mora biti torej jasno vidna vsakemu obiskovalcu vaše spletne strani. V kolikor se boste posluževali skrivanja besedila (tudi H1 oznaka seveda spada v to), bo Google vašo stran po hitrem postopku kaznoval in vse vaše SEO delo bo razvrednoteno v hipu.
  • Naj se H1 oznaka (pa tudi druge H oznake) ne ponavljajo na različnih podstraneh vašega spletnega mesta. Najbolje je, če za H oznake vedno uporabljate unikatno besedilo (besede).
  • H1 oznaka in Meta Title oznaka mora biti RAZLIČNI.
  • Ne uporabljajte headings oznak z namenom oblikovanja besedila (drugačna (večja) pisava z drugimi barvami). Za oblikovanje besedila na vaši spletni strani seveda raje uporabite CSS oblikovanje.